Paryż w 4 dni. Dzień 3 – Wyspy, Champs-Elysée, Luwr

Kontynuuje mój krótki poradnik po Paryżu. Sobota i niedziela wyszły nam dosyć chaotycznie, ale to tylko dlatego, że jak na początku wspomniałem, część atrakcji mieliśmy za darmo.

Sobota

W sobotę chcieliśmy odwiedzić Muzeum Sztuki Nowoczesnej (Musée d’Art Moderne de la Ville de Paris), bo przekonywało nas m.in. poniższe zdjęcie. Niestety, było zamknięte i następuje zmiana wystawy. Wstęp do tego muzeum jest darmowy, zawsze.

Idąc do tego muzeum znajdziemy przesmyk między budynkami, z którego można wykonać znakomite zdjęcia na tle Wieży Eiffla (15 President Wilson Avenue).

Musée d’Art Moderne de la Ville de Paris
adres tego miejsca: 15 President Wilson Avenue

Champs-Elysées

Wybraliśmy się zatem na Champs-Elysées, trochę ryzykownie, bo co tydzień odbywają się tam protesty, ale są one dosyć bezpieczne.

Avenue des Champs-Élysées (pol. Aleja Pól Elizejskich), potocznie nazywana les Champs Élysées (Pola Elizejskie) – reprezentacyjna aleja Paryża, łącząca plac Zgody (fr. Place de la Concorde) z placem Charles’a De Gaulle’a (dawniej plac Gwiazdy, Place de l’Etoile), na którym znajduje się Łuk Triumfalny. Pola Elizejskie rozciągają się na odcinku 1910 metrów w VIII dzielnicy, w północno-zachodniej części centralnego Paryża.

Pola Elizejskie z licznymi teatrami, restauracjami, kinami i ekskluzywnymi sklepami są miejscem często odwiedzanym przez turystów. W pobliżu znajduje się Pałac Elizejski z ogrodem.

Avenue des Champs-Élysées
Arc de Triomphe

Wyspy francuskie / Île de la Cité, Île Saint-Louis

W centrum Paryża znajdziemy dwie wyspy: Île de la Cité i Île Saint-Louis (Wyspa Świętego Ludwika). Druga wyspa jest mniejsza, a na pierwszej znajdziemy m.in. Katedrę Notre Dame, Sainte-Chapelle czy Conciergerie. Z obydwoma brzegami Paryża łączy ją 8 mostów, w tym najstarszy, wciąż istniejący most paryski, Pont Neuf. Na dziedzińcu przed Notre Dame znajduje się Point Zéro – punkt, z którego mierzy się odległości z Paryża do wszystkich miejscowości we Francji.

Luwr / Musée du Louvre

Luwr (fr. Louvre, Musée du Louvre) – dawny pałac królewski w Paryżu, obecnie muzeum sztuki. Jedno z największych muzeów na świecie, najczęściej odwiedzana placówka tego typu na świecie. W kompleksie budynków o całkowitej powierzchni wynoszącej 60 600 metrów kwadratowych znajdują się zbiory liczące około 300 000 dzieł sztuki od czasów najdawniejszych po połowę wieku XIX, dzieła światowego dziedzictwa o największej sławie takie jak np. stela z kodeksem Hammurabiego, Nike z Samotraki, Wenus z Milo, Mona Lisa Leonarda da Vinci. To tutaj Beyoncé nagrała teledysk do utworu Apeshit.

Następnie wybraliśmy się na paryskie dwie wyspy, a o godzinie 18:00 skierowaliśmy się ku Luwrowi, gdzie był darmowy wstęp.

Wstęp do Luwru jest darmowy w każdą pierwszą sobotę miesiąca od października do marca.

Luwr
Wenus z Milo
Nike z Samotraki / The Winged Victory of Samothrace
Apollo Gallery
Louvre, the Great Gallery

Wieża Eiffla nocą

Po muzeum udaliśmy się na Trodecero, by podziwiać Wieżę Eiffla po zmroku.

Spis treści, zobacz wszystkie notki z podróży po Paryżu.

Recent articles

10 najlepszych momentów Avengers: Endgame

Do tego filmu jeszcze będę wielokrotnie wracać, ale tymczasem dziesięć dla mnie najważniejszych momentów tego widowiska.

Paryż w 4 dni. Dzień 4 – Łuk Triumfalny, Sainte-Chapelle, Concierage, Shakespeare & Company Café

Ostatni dzień w Paryżu był jednocześnie dniem wylotu - ale po południu. Tego dnia zwiedziliśmy Łuk Triumfalny (bo był za darmo) i...

Paryż w 4 dni. Dzień 3 – Wyspy, Champs-Elysée, Luwr

Paryż w 4 dni. Dzień 2 – Montmartre, Sacré-Cœur, Notre Dame

Na przełomie lutego i marca byłem w Paryżu. Oto kilka moich wskazówek na temat podróżowania po stolicy Francji. Drugiego dnia odwiedziłem dzielnicę...

Paryż w 4 dni. Dzień 1 – Wieża Eiffla, La Défense

Na przełomie lutego i marca byłem w Paryżu. Oto kilka moich wskazówek na temat podróżowania po stolicy Francji. Pierwszego dnia głównym celem...

Paryż w 4 dni. Start

Na przełomie marca i lutego wybraliśmy się do Paryża. Zwiedziliśmy bardzo dużo. Było intensywnie i ciekawie. Oto krótki przewodnik po Paryżu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.